18 Nisan 2024

Dost Tv (Kasım.2022)

Kur’an-ı Kerîm’e Göre Kainatın ve Hayatın Anlam ve Gayesi Nedir? -1 | Dost Tv | 16.11.2022


Dersten Kısa Notlar:


-Cenâb-ı Hak dünya hayatının nasıl bir tükenişte ve anlamsız olduğuna Kur’an-ı Kerîm’de çok sıklıkla vurgu yapar. Yani Kur’an-ı Kerîm önce kişinin dünyaya bakışını netleştirir. Burası fani bir yer ve buradaki her şey süs olsun diye yaratılmış. Kafirler diyor ki bu hayatın sonu bir yere çıkmıyor. Bütün -İZM’ler hayatın bir anlama hizmet etmediğini savunur. Anlam demek bilinç ve amaç demek. -İZM’ler ne dünyada ne ahirette hiçbir anlam vadedemiyor çünkü bunu Var Edecek Yaratıcı bir Gücün olmadığına inanıyor. 


-İnsan fıtratı gereği bir anlam bir gaye arayışı içinde fakat -İZM’lerin hepsi bunu reddediyor. 


-Kişi, içinde apaçık hasıl olan bilgiyi (yani hayatının bir anlamı olması gerektiğini, varlığının rast gele olmadığını, Sahibinin bu hayatı sorumlu yarattığını) bile bile göz ardı ediyor. Bu sefer nimetleri istikbar ile haksız yere tüketmeye girişiyor, Cenâb-ı Hakk’a saygı üzere değil de zulüm üzere kullanıyor, yağmalıyor. Doğru okuma yapabilenler bundan sıyrılıyor. 


-Kul Yaradan’a sevgi ve gönüllü bir saygı yaşayınca bunu ebedileşiyor. 


                        *******      *******

Kur’an-ı Kerîm’e Göre Kainatın ve Hayatın Anlam ve Gayesi Nedir? -2 | Dost Tv | 23.11.2022


Dersten Kısa Notlar:


-Cenâb-ı Hakk’ın biz insanlara bahşettiği imkanları irademizle ya iyi yönde yani O’na saygılı olarak kullanırız ya da O’nu göz ardı ederek her şeye kendimiz sahipmiş gibi sorumsuz davranırız, yok sayarız. Cenâb-ı Hak doğru süreci sonsuz bir gelecekle ödüllendirdi. Yanlış süreci yani kişinin nankörlüğünü de cehennemle cezalandırdı. 

  Cenâb-ı Hakk’ın orduları var fakat bize görünür durumda değiller. Biz buna gayb ortamı diyoruz. Yani baloncuğun içindeyiz ve eğer akledersen varlığın Sahibini keşfedecek ayetlerle dolu bir ortam. Ama kulağının üzerine yatıp görmezden gelirsen bir dünya alternatif -İZM’ler var. Cenâb-ı Hakk’ın haber vermesine göre bu -İZM’lerin hiç birisiyle insanın mutmain olması mümkün değil. 


-İnsanın iradesi dokunulmaz bir biçimde korunuyor. Yani insan olumsuza meyleden yanının baskısı altında mağdur edilmiyor. Korunuyoruz. Evet olumsuzluğa meyleden yanımız var fakat kendimizi zapt eden, akledip durumu değerlendirip süreci doğru okuyan yanımız da var. 

  

-Süreç asla kontrolsüz ilerlemiyor. Burası ceza ve ödül diyarı değil. Peki burada yaşanan azaplar neden var? Bunları Cenâb-ı Hak terbiye aracı gibi kullanıyor. Büyük azaptan önce dünyada ufak ufak azaplar tattırıyor, uyarı niteliğinde, dönsünler diye. Şefkat tokadı gibi, İlahi Rahmetin bir çağrısı. 


-Eğer ebedilik yok ise anlam yok demektir. O yüzden Cenâb-ı Hak her defasında anlamın ebedi olan tarafına vurgu yapıyor. 


-Allah azze ve cellenin vesilesi çok. Sen bunu muhal görüp Cenâb-ı Hakk’ın sisteminde sözümona bir gedik aramaya gitme. Cenâb-ı Hak diyor ki ben onu yedirip içiriyorsam, bunları ona ulaştırıyorsan manayı neden ulaştıramayayım. Ayeti gösteren de O, gökten suyu taşıyıp insana ulaştıran da O. 


Prof. Dr. Hfz. Halis AYDEMİR 

👇🏻👇🏻👇🏻

https://youtu.be/pneVdqOLTJ8?si=cIBq3Y3Rk-4xagUc


https://youtu.be/L7APYkxOEXM?si=9XY7tepx7kLRjJSa

Hiç yorum yok: